søndag 30. mai 2010

Reprise: Politiet i Norge

Jeg rydder i gamle mailer og meldinger og fant en "morsom" melding jeg utvekslet med en hyggelig anarkist den gangen jeg ble rundstjålet og visste hvem gjerningsmannen var. For meg er det blitt mitt personlige eksempel på hvorfor politiet bør slippe en del unødvendige oppgaver og få økte midler til å bekjempe og arrestere kriminelle.
Her er den:

Ring Ring - Ring Ring

"Hallo det er Kyle."
"Ja, hallo det er politiet. Vi ville bare informere om at vi henlegger saken din."
"Hva?! Hvorfor? Jeg har jo løst den for dere!"
"Vi har begrenset kapasitet og må prioritere."
"Men jeg har jo mistet over 20.000 kroner?"
"Ja, det er lavere enn det vi kan prioritere. Jeg er ikke her for å diskutere, men ville bare fortelle at saken er henlagt."

hmm... det er godt jeg har politiet til å beskytte meg.... sukk...

1 kommentar:

Anonym sa...

håper han blir tatt en dag