torsdag 15. april 2010

Ett trygt land


Etter å såvidt ymtet frempå at Jan Mayen (bildet) burde løsrives fra Norge og bli et fristed for frihetselskere som ikke blander seg i andre menneskers privatliv, så begynner en vulkan på Island å kaste opp aske og dekke himmelen som for å skremme og si:

"Farlig land, ikke bosett deg og lev her!"

Men...
Er Norge ett trygt land?

Jeg har søkt hjelp av den norske rettsstaten til å oppklare større pengetyverier og blitt avfeid tre ganger.
Jeg har kjørt på norske veier som burde vært stengt pga. sikkerhet, men som ikke er det av den enkle grunn at folk faktisk må forflytte seg fra A til B.
Jeg har møtt mennesker som har ventet i helsekø i måneder for behandling.
Jeg leser stadig om menneker som blir frastjålet sin eiendom fra den norske staten, og vi blir alle frastjålet deler av vår inntekt gjevnlig.

Dette er bare skraping av overflaten, men når den norske stat ikke kan ivareta rettssikkerheten, infrastrukturen, og gjevnlig stjeler fra borgerne, da kan man ikke definere Norge som et trygt land.

For å omformulere og gjøre Norges største optimists ord til mine egne:
"Kom Gaia og treng deg på, her skal du motstand finne!"

Jeg velger Jan Mayen

Ingen kommentarer: