fredag 6. november 2009

Seteordfører for noen timer


Idag var mitt første kommunestyremøte etter at jeg flyttet tilbake til Rennesøy. Sakskartet var enkelt med noen orienteringer, søknader og forberedelser til budsjett og rullering av kommuneplanen.

Men flere hadde meldt forfall til dagens møte, blant annet varaordføreren fra Senterpartiet. Rennesøys unge ordfører fra Høyre; Ommund Vareberg valgte dermed å peke meg ut til å ta varaordførerens plass i dette møtet. Kort og godt var jeg sete-varaordfører.

Dette hadde selvfølgelig ingen politisk betydning, men da jeg satte fremme med ordføreren, rådmannen og sekretæren så likte jeg tanken på et Rennesøy som er styrt av Høyre og FrP, fremfor SP-Høyre som idag. Jeg var seteordfører for noen timer. Absolutt noe å føre på CVen.

Herlige sitat fra kommunestyremøtet:
-"Vi har da eiendomsrett her i landet og da skal man ideelt sett få fradele hva man vil fra sin egen eiendom, og ingen skal regulere det."

1 kommentar:

Ommund Vareberg sa...

Du gjorde en glimrende jobb!!!

Hilsen Ommund