fredag 23. oktober 2009

statens usynlige hånd

Man vet om DET og bruker DET i skoledebatter, leserbrev og i samtaler med velgere. Men det er først når man blir utsatt for DET at man irriterer seg over statens usynlige hånd.

Idag er siste dagen i Oslo før jeg flytter hjem til Rogaland og jeg hadde invitert en kompis fra UH til taco og film. - basic film night.
Ettersom jeg hadde glemt krydderpulver til tacoen så stakk jeg på Kiwi for å handle, og tenkte samtidig at det kunne være godt med noen cider til maten. I kassen får jeg selvfølgelig høre at klokken er over åtte og det selvfølgelig er forbudt å selge alkoholholdige varer.

DET kommer i flere former, men denne gangen var DET et tåpelig statlig forbud mot salg av alkohol etter åtte (og ikke minst Vinmonopolet). En usynlig statlig hånd som regulerer våre liv. Dette tåpelige forbudet som er en grov misforståelse av states oppgave hindrer folk å nyte alkohol i hverdagen sin dersom de ikke planlegger dagen sin til statens ønske.

Jeg hadde selvfølgelig masse vin hjemme så det ble en skikkelig tacokveld med Wanted. Bruno og vin.
Goodbye Oslo.
Good to see you again Stavanger

1 kommentar:

Olve Hagen Wold sa...

Lol. Er det fint i Stavanger?