torsdag 30. juli 2009

Bryt skattelenkene



- Akhtar Chaudhry.

For første gang i Norges historie er en mann dømt til fensel for å ha arbeidet. Svart.
Jeg skal ikke gå inn på straff for svart arbeid og skatteunndragelse generellt, men jeg vil skrive om hvordan folk på venstresiden ser på skatt og inntekter.

Skatt er som kjent en del av en inntekt som staten stjeler/konfiskerer for å finansiere alle sine gode formål. Alle som arbeider i Norge blir frastjålet store summer av sin inntekt gjennom direkte beskatning, moms og avgifter.
Som vi ser av sitatet ovenfor mener Chaudry fra SV at staten (fellesskapet) eier en viss andel av alle menneskers inntekt, og dermed deres arbeidskraft. Alle mennesker arbeider derfor ufrivillig en stor del av sitt arbeidsliv for staten og ikke for seg selv.

Hva skjer da når noen står imot og bryter slavelenkene?
Hva skjer når en person sier:

"Jeg vil være fri og arbeide for meg selv. Jeg vil eie fruktene av mitt eget arbeid!"

NULLTOLERANSE!

Venstresiden har nulltoleranse for at noen prøver å lure seg unna deres pliktarbeid for staten. Om man bruker denne tiden som advokat, snekker, soldat, bussjåfør eller butikkarbeider er uviktig, men SV har NULLTOLERANSE for at noen bryter ut av rekkene.

Tyveri er umoralsk, derfor er dagens skatter umoralske.
Skatter er bare moralsk riktig sålenge de som betaler skattene betaler denne frivillig for å dekke helt nødvendige og legitime oppgaver som forsvar og rettstat.

5 kommentarer:

Kristian sa...

Må de ikke ha nulltoleranse da? Jeg ser for meg Kristin Halvorsen si "om bare noen få mennesker lurer seg unna,så gjør jo ikke det noe".

Så lenge lovene er der,bør de jo følges. Da får man eventuelt gå inn for lovendring da,men det tviler jeg på at det blir flertall for:)

Kristian sa...

Dessuten kan man unnvike å betale skatt,det er bare å la være å tjene noe (penger altså).

Kyle sa...

Ja, jeg er enig i at man bør følge lovene og ha nulltoleranse for forbrytelser.

Men idag får voldsmenn samfunnsstraff og veldig, VELDIG få tyverier blir oppklart. Så her er det tydeligvis ikke nulltoleranse.

Bjørn sa...

God dag, skal det være lov å bryte loven dersom man selv vil det med unnskyldning om at "Jeg skal bestemme selv."?

Kyle sa...

Det skal ikke være lov å bryte loven. Men jeg fastslår at enkelte av dagens ordninger ikke er moralske.