søndag 5. april 2009

Tilbake i Rogaland

Ah... Tilbake i Rogaland.
Etter å ha nærmest kastet tinga mine inn på det nye rommet mitt på lørdagsmorgen så var det full fart til Gardermoen og avgårde til Rogaland. Det er en del som har forandret seg her hjemme, men noen ting forandrer seg aldri. Og man legger jo merke til enkelte forskjeller.

På Mosterøy har vi vårlukt. (bønder som sprer ku-møkk på jordene)
I Oslo har man fortsatt snø

På Mosterøy kan vi sove trygt om natta.
I Oslo lot innbruddstyvene meg ligge i fred om natta.

På Mosterøy kjenner vi alle andres familiebakgrunn, bursdag, slekt, venner, arbeidstid og favorittmat.
I Oslo kjenner jeg ikke naboen.

På Mosterøy kan du følge en vei og komme frem overalt.
I Oslo kan du følge en vei og gå deg vill overalt.

På Mosterøy kan jeg handle i farfars butikk any time, any day.
I Oslo har bunnpris bare åpen til 11. (Haha!)

Så hva er best av Mosterøys nærhet og trygghet, og Oslos liv og mangfold?
Vel, jeg er glad jeg kan fly mellom begge steder.
Det er godt å vite at jeg har en fot både i kloakken i Oslo, og kumøkka på Mosterøy.

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN

1 kommentar:

Herman sa...

God påske! Nå er det på tide at du skriver om Sri Lanka-opplegge. Jeg vil høre dine tanker på det:=)