fredag 20. mars 2009

Solheim uttaler seg...

TV2s korrespondenten hadde en god reportasje fra Zimbabwe og forholdene der. Særlig var det verdt å merke seg det som har skjedd etter at landbruksfarmene ble sosialisert i 2000.
Landet som var selvforsynt og kunne selge store mengder mat er idag et land preget av katastrofesult og hungersnød.
Utviklingsminister Solheim (SV) sier til korrespondenten:

"Det tar tid å få i orden et så skakkjørt land."

Det er virkelig en merkelig verden vi lever i når en sosialist forteller hvor forferdelig sosialismens herjinger er.

Solheim var også ute og kjørte miljøvennlig bil her om dagen.
Denne bilen var registrert i England, og Solheim brøt dermed loven. Bare for å vise absurditetene i avgiftssystemet, og størrelsen på forbrytelsen, så kunne Solheim måtte endt ut med 300.000 kroner i avgifter dersom han hadde kjørt en bensinbil i samme prisklasse.
Hva er Solheims kommentar?

"Det er ikke parallell til andre spørsmål så vidt jeg kan skjønne. Nå begynner du med masse sånne spørsmål som jeg kan svare på. Jeg kan ikke regelverket på alle disse områdene, ikke sant."

Hans medreisende; Bellona-leder Frederic Hauge syntes lovbrudd bare var morsomt.

"Hvis vi har gjort noe ulovlig i denne sammenheng, så er jeg rett og slett stolt av det,"

Solheim holder AKKURAT nå en tale på SVs landsmøte, og jeg priser de ikke-eksisterende høyere makter for at Solheim ikke er statsråd etter valget. Men hey! Han skryter av Siv Jensen for at hun fortsatt er markedsliberalist og tror på mennesket! DAMN RIGHT!

Ingen kommentarer: