torsdag 8. januar 2009

Ytringsfrihet? Rettstat? Pøbler!

Idag ble det samlet flere hundre støttespillere til rettstaten og demokratiet Israel. Det var rolige og fredelige mennesker på innsiden av gjerdet som ønsket å bruke sin ytringsfrihet, og ha sin markering i fred.

På utsiden av gjerdet sto pøblene, bøllene og voldsdyrkerne. De som støtter Hamas, og ropte hyllestrop til Hizbollah. Pøbelen som skrek for hysje ned Israelvennenes budskap. Bøllene som stjal flagg og banket eldre mennesker.

Dette er ikke mennesker som har blitt provosert og "plutselig" tyr til vold. Disse voldsdyrkerne hadde med seg egg, steiner, raketter og brannbomber av typen molotov-coctail.

Israelsvennenens markering var utelukkende fredelig.
Jeg sto selv i mengden og kjente et egg treffe meg på buksa.
Jeg så en eldre mann blir truffet av en stein i ryggen og jeg hørte flasker knuse rundt meg, og raketter smelle over hodet mitt.
Jeg kjente tåregassen svi i øynene og halsen...

Hvorfor støtter "folket" disse menneskene?
Hvorfor støtter "folket" Hamas som er et bilde på vold?
Hvorfor vokser jødehatet i Norge?

Jeg er ikke sint på pøblene, bøllene og voldselskerne. Jeg bare hater dem for de dem er. De forskjønner volden og skader uskyldige. De er onde.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Jøss, dette var hard kost!

På tross av konklusjonen om ondskap på slutten, som muligens er litt drøy, så støtter jeg meningene dine i denne saken.

"Fredsaktivister" som angriper "krigshissere"... Hva blir det neste? Neste års lass på kanskje 20 000 nye asylsøkere, som kanskje også vil stelle i stand bråk..?

Priya Prasath sa...

Så flott å få to sider av en sak!
Hele ettermiddag har jeg kun pratet med mennesker som var på den andre sida av sperren, og hørt deres meninger.

Først og fremst vil jeg bare si at jeg har full forståelse for din sinne og jeg sitter igjen med akkurat den samme følelsen, selv om vi har forskjellige meninger om Gaza-konflikten.

Jeg synes at det er helt forkastelig av noen å ødelegge en fradelig demonstrasjon på denne måten. Individer har verken rett eller autoritet til å innskrenke andres ytringsfrihet på denne måten. Og en slik voldshandling gjør bare sitt for at folk sitter igjen med forakt for disse menneskene. Noe som er virkelig synd siden mange av de har noe fornuftig å si!
Men det var langt i fra alle som var med i den demonstrasjonen som hadde voldelige intensjoner. De aller fleste var ikke klar over at dette skulle skje en gang.

Selv skrev jeg et innlegg om det ca. samtidig som deg.

http://roedogfarlig.blogspot.com/2009/01/i-dag-klokka-16.html

Herman sa...

Helt enig med deg! Man ser jo likhetene. Israel ønsker fred, Hamas bryter den. Israels venner demonstrerer for fred, Hamas' venner bryter demonstrasjonen. Det er jo ikke vanskelig å velge rett side!