mandag 26. januar 2009

Ministeren for magisk helse må gå!

Vi har hatt alkymister i finansdepartementet leeeeenge... (Skaper penger ut av ingenting)
Nå har vi også magi i helsedepartementet...

(via. LordMarius)
"Snåsamannen kurerte min sønn"


Tidligere Helseminister, nå minister for magisk helse kan fortelle at Snåsamannen kurerte hans sønn for kolikk over telefon. Ministeren for magisk helse kan fortelle at helbredelsen riktignok skjedde i alderen der kolikk ofte går over, men både ministeren for magisk helse og hans kone FØLTE den gangen at sønnen hadde blitt kurert av Snåsakaillen.

Tidligere helseminister Hanssen sier det er krevende for en "helseminister" å fortelle en slik historie, men det er to grunner til at han velger å gjøre det:
"For det første driver han ikke butikk"
"Snåsamannen er veldig tydelig på at alle skal gå til fastlegen sin og følge behandlingsopplegg,"

Ettersom helseministeren har blitt minister for magisk helse så er det på tide å skaffe seg en ny helseminister. Vi kan ikke ha en minister som mener at det er galt at sykepersonell tjener penger på sitt arbeid, og som mener at en voodoo-prest er et flott supplement til norsk helsepolitikk!
Dagens rødgrønne regjering NEKTER å bruke private helse- og avrusningsinstutisjoner, men gamle menn med varme hender blir tydeligvis "varmt" anbefalt.

10 kommentarer:

Oddvar_Reiakvam sa...

Damnit, Kyle! Lat marknaden få bestemme kva behandlingsmetodar som skal overleve!

Kyle sa...

Eg lat ikkje staten oppfordre til svindel og voodoo!
Om folkjet ynskjar å brukje sine kronar på vas, så får dei gjere det...
Men IKKJE MINE skattepengar!

Olve Hagen Wold sa...

Trodde vi var mot Målbrukslova...

Anonym sa...

Eg trur at gud kan helbreda menneske gjønå andre menneske, som snåsamannen... Ser ikkje någe galt i det Bjarne Håkon Hanssen seie her eg...?

Erik sa...

Uff ja, dette er skammelig og jeg mener at han bør gå. Skaden han indirekte har gjort med sin historie som med stor sannsynlighet har pushet enda flere godfjotter over på naturmedisinvognen er det vanskelig å gjøre noe med.

For ikke å snakke om hvordan dette ser ut i en internasjonal sammenheng. Et land med en prinsesse som driver engleskole, og en helseminister som oppsøker healere... skammelig.

Kyle sa...

Vel, anonym, "tru" kan du gjøre i kirka.
Bjarne Håkon Hanssen skal sørge for at norsk helsevesen baserer seg på vitenskaplig fakta som kan bevises gjennom nøye observerte eksperiementer.

Snåsamannen sa i frykt for å bli avslørt "nei takk" til å bli testet, og det bør være et tegn på at noe er spinn hakkende falskt

apples sa...

Leser man kommentarene artiklene om dette har fått i nettavisene i løpet av dagen ser man ofte at enten så er man helt idiot for å tro på noe annet enn vitenskapen, eller så må man tro på en religion som forklarer fenomenene.

Jeg tror vanligvis ikke på noe jeg ikke kan se eller bevise, men viktigere for meg er å være klar over at jeg ikke vet alt, det gjør ikke du og sannsynligvis ikke noen andre heller.

Ingenting er så skummelt som å innrømme at man ikke skjønner alt, og uheldigvis er løsningen for mange å latterliggjøre dem som tør å innrømme nettopp dette.

Olve Hagen Wold sa...

Hva får deg til å tro at man slipper unna bare fordi man tror på en religion?

Kyle sa...

apples:
Jeg har ikke noe problem med å si at jeg ikke vet alt.
Men jeg har et problem med å si at svaret ligger i mystikken og det åndelige.

Svaret ligger i naturlovene, i vitenskapen og kunnskapen som vi en dag finner ut

apples sa...

Kyle: Svaret ligger i naturlovene, i vitenskapen og kunnskapen som vi en dag finner ut

Hvordan vet du det?