tirsdag 4. november 2008

Valget!


Idag er dagen for presidentvalget i USA.
Jeg skal på Valgvake på Grand hotel sammen med partivenner, politisk engasjerte, Democrats abroad, Republicans abroad, Monticello society, USAs ambassadør og American chamber of Commerce Norway.

Kort og godt; Jeg gleder meg!

Men det er ikke bare presidentvalg idag. Det er også governørvalg, og valg på huset. Jeg vil derfor gjette på forhånd hva resultatet kommer til å bli.


Valgmannsstemmer:

Obama: 341
McCain: 197


Senatet:
Dem: 58
Rep: 40
(2 uavhengige)

Kongressen:

Dem: 245
Rep: 190

Guvernører:

Dem: 30
Rep: 20

2 kommentarer:

Mats Ramo sa...

stort sett enig tror på en 57-51 i senatet da... med 2 uavhengige som stemmer med demokratene

Mats Ramo sa...

57-41 skulle det stått, ser ut som om jeg fikk rett gitt