torsdag 20. november 2008

JSF er vårt nye Jagerfly

Da er det avgjort.
Norge skal kjøpe jagerflyet Join Strike Fighter.
Jeg har ikke hatt den nødvendie kompetansen til å si hvilket fly vi burde kjøpe, men jeg håpet vi skulle landet på JSF.

Dette sender et politisk signal til alliansens sterkeste kort; USA, at vi ønsker å delta i utvikling og bruken av deres kampfly.

Likevel, jeg fryder meg også. SV har ikke tatt standpunkt til jagerflykjøpet. Dersom det blir enda en dissens, så tror jeg det blir siste gang vi ser SV i regjering på en god stund. (heldigvis)

Så Kristin Halvorsen og resten av SV tapte enda et internt slag i regjeringen, da vi vet SV ville valgt svensk uansett for å styrke deres ide om et nordisk samarbeid istedenfor NATO.

Resten av oss som er glad i tryggheten NATO gir oss, og feirer ikveld.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Næmmen. Kan du ikke skrive?

Det heter ikke Svenskt. Skrives ikke med stor bokstav heller. Makan.

Kyle sa...

Då var det fiksa. =D