onsdag 15. oktober 2008

SE HER DA! SE! SE! DE TJENER PENGER!!!!


"De styrer renten din og tjener millioner
Se hva DIN banksjef tjener her!"


Er det mulig? Jeg prøver å skrive litt seriøst for å ikke bli sett på som useriøs, men når norske nettaviser skriver som 1årsstudenter på journalisthøyskolen så kan jeg gjøre det også.
Nå som skattelistene er offentliggjort (FYSJ) merker vi virkelig at journalister er ordentlig blodrøde.

Ovenfor hentet jeg ut overskriften fra VG. Jeg gidder ikke sjekke hvor mye banksjefene tjener, fordi deres lønn er deres private anliggende og er utelukkende en sak mellom privatperson, arbeidsplass og til NØDS skattekontoret.

Lønningene til ( i dette tilfellet ) banksjefene blir bestemt av faktorer som hvor stor kundemasse banken har, lånekunder versus innskuddskunder og forsikringspremier. Alt i alt bygger det på at en bank må ha tillit for å få kunder.
Derfor har banksjefen et veldig ansvar for å ikke bare ivareta verdiene og sørge for å kunne utbetale forsikringer til sine kunder, men han må også ta kappen og gå dersom banken mister tillit, eller ikke klarer å håndtere en finanskrise.

Dette var det praktiske forsvaret av banksjefene, men det prinsippielle her er at de blodrøde sosialistjournalistene i VG prøver å dyrke misunnelsen som vi blir innpregnert med i enhetsskolen.
"Alle må få likt" "Alle må bli invitert" "Alle må dele"

Det er ikke uten grunn at det er SV og AP som ønsker å beholde ordningen som gjør folkets privatliv til en "offentlig interesse". De eier ikke grenser for politikken og trør gladelig inn i privatlivets fred. Alt for å dyrke misunnelsen.
Uten den har ikke sosialismen en grobunn

2 kommentarer:

Mats Ramo sa...

Skal innrømme at jeg sjekka hva mullah krekar tjente, selv om det kanskje ikke var helt prinsippmessig riktig. Få de vekk!

MortenM sa...

Jeg er sjokkert over å finne ut av at det var lånekundene bankene tjente penger på! Jeg som trodde at de tjente til livets brød med kakesalg...