onsdag 29. oktober 2008

Flykompetanse


Anne B. Ragde er ute sammen med Bjørn Kjos og hun bruker sin utrolige kampflykompetanse til å fortelle oss at vi bør velge svensk jagerfly.
Anne B. Ragde sier ifølge TV2.no:

"Selvfølgelig må vi velge det svenske flyet. Det er både økonomisk fornuftig og en bedre løsning,"

Hun mener at det blir helt feil å satse på amerikanske jagerfly i dag.

"Dette handler om solidaritet til vårt naboland,"
Jeg vil herved erklære ordet "solidaritet" for tomt, meningsløst, oppbrukt og unyttig!
Jeg trodde virkelig at flyinnkjøpet handlet om vår evne til å bistå våre allierte i kampsituasjoner og håndheve vårt territorielle luftrom. Jeg vet ikke hvilket fly som har de beste egenskapene for å dekke disse feltene, og jeg kan bare avvente vurderingene fra fagpersonene som har blitt satt til å gjøre denne viktige oppgaven.
(i motsetning til norsk media som kjører saker om hvor fantastisk JAS Gripen er)

3 kommentarer:

LordMarius sa...

Wow, tenk å føle at å videreformidle Anne B. Ragdes syn på KAMPFLY er en del av ens samfunnsansvar... Kan jeg vennligst våkne fra denne absurde drømmen snart?

Liberalisten sa...

og av Anne B Ragde som gir forsvarspolitiske råd, hun har jo stor innsikt, snart kommer vel Fredric Hauge og gir råd til ny fire felts motorvei fra bergen til oslo

Lars Joten Tangen sa...

Naw, ho e jo litt søt som tror ho kan
alt mulig om forsvarspolitikk og da, flittige forfatteren.
HAHA.