fredag 31. oktober 2008

Denne regjeringen er FARLIG



Direktør i Datatilsynet Georg Apenes advarer og kaller dette for "et av de mest personverninngripende registrene i Norge.
Flere bloggere har tidligere tatt dette opp, uten at verken regjeringen eller media reagerte særlig. Nå som VG har tatt opp saken vil det forhåpentligvis påvirke regjeringen til å skifte retning. Det som er skremmende er at regjeringen åpner for å holde på disse opplysningene over flere tiår.
Jeg ble tidligere kritisert når jeg sa at "SV er sosialistisk parti, noe som bør skremme de fleste fra å stemme på partiet".
Jeg vil påstå at kunnskapsministerens siste innspill ikke akkurat motbeviser dette. Våre historiske erfaringer tilsier at det aldri kommer noe godt utav å ha registre over mennesker religiøse orientering og seksualitet m.m

4 kommentarer:

jakobsson sa...

Enn kan jo merke seg proestene de har ang. datalagringsdirektivet ifra EU. Jeg føler at det ligger mye likt i disse sakene.

Anonym sa...

VG og Vårt Land "rappa" saken fra nettavisen. Tjuveri av åndsverk.

Kyle sa...

"Vi trenger ikke EU, vi implementerer et strengere registreringssystem SELV"

Anonym sa...

Jeg trodde de kulturrelativistiske venstreorienterte var så opptatt av mye invandring og god integrering at de ikke ville sette mennesker i "bås", som de sikkert selv ville kalt en slik sjematisering av mennesker hvis det var noen andre enn dem selv som kom med dette forslaget.