tirsdag 19. august 2008

Oslo!

Nå har jeg begynt å få orden på ting etter å ha bodd i Oslo siden den 15. august.
Seng er kommet på plass, skrap er kasta ut, bredbånd er bestilt og jeg fant en ny roommate etter at den andre had a change of plans.

Nå blir det FpUs organisasjonssekretær Martin Bratland Andersen og mig som skal leie og bo sammen, og dermed nyte utsikten fra penthouse-leiligheten.
Nydelig!

Jobben begynner ikke før den 25. august, så dagene går til... tja... forskjellig.
Idag var det frokostmøte med Civita og hovedtaler var Kevin Lampe, tidligere rådgiver for Barack Obama i Chicago.
Hans foredrag var interessant. Som "mannen bak Obama" så har han helt klart en vinkling, men det er greit å få høre en ikke-europeisk vinkling om Obama.

Dagene fremover blir rimelig tomme ettersom jeg skal utforske IKEAs fantastiske masseproduksjon.
(Kan blogge om hvorfor sosialister hater IKEA men ikke tør si det senere)

Min nye roommate påpekte noe som skilte migselv og han.
Hvorav jeg ble sett på som idealistisk, og han var realistisk.
Jeg med ideologi som målet, og han med ideologien i bunn.

Det får også bli til senere... HVORFOR er ideologi så viktig.



1 kommentar:

Lars Joten Tangen sa...

Heia Kylee :))
Gratulerer med vel innflytting da ;) Og lykke til på jobben.
Kåzz