lørdag 23. august 2008

Oslo- Kyle utforsker uteliv

Så Kyle hadde gårsdagen ledig etter å ha kjøpt boka "De som beveger verden" av Ayn Rand.
Kyle skulle derfor utforske Oslos uteliv!

Rett over klokka 21.00 reiser Kyle til Majorstua for å spise noe mat. Fant en hyggelig spiseplass, og ble kjent med to herrer fra Sør-Afrika. Greie folk, men det er (oftest) mennesker på venstresiden.
Rundt klokka 23.30 har disse herrene forlatt lokalet og Kyle går over til å drikke litt tøffere drinker. Før Kyle i det hele tatt har fått hilst på noen andre slenger en 50-årig gammel, brei dame med minst en halv leppestift i ansiktet seg ned på nabostolen.

Dette er Gunnhild. Gunnhild er full. No shit...
Gunnhild snakker gebrokkelig dårlig engelsk til meg.

"This is water, WATER, WATER! Where ar jo from?"

Kyle forteller at han er fra Stavanger og Gunnild holder på å falle av stolen i sine egne latteranfall. Gunnhild begynner så å bli intim... Dama legger armen rundt Kyle og roper høylytt med sin hostete stemme:

"JEG.. JEG redder unge mennnesker som DEG! Jeg... JEG ER POETISK LYRIKER!"

Gunnhild vil tydeligvis kysse, så Kyle prøver desperat å få Gunnhild til å lese et av sine egne dikt i håp om at Gunnhild vil glemme sine kysseønsker.

"Jeg vil ikke dø i en sykehusskjorte! Med stempelet "Rikshospitalet". Jeg vil ikke ikke brenne i et sykehuskrematorie...."

Gunnhild rabler videre og heller vann i min nesten tomme irish coffe før hun tar glasset og drikker det tomt, for deretter å klage over hvor "tynn" den var.
Kyle tenker det ikke kan gjøre ting verre å være snill med dama, og bestiller en øl til Gunnhild.

Gunnhild drikker nedpå og roper ut:
"JEG SAVNER MANNEN MIN!"

Kyle prøver å trøste med å si hvor trist det er med skilsmisser, men da blir Gunnhild sint!
"Jeg.. Jeg trenger ingen! Jeg er selvstendig!"

Så begynner Gunnhild å slå meg i magen, SKIKKELIG.
"Dere menn er alle like!"

Da er det slutt med å være snill med Gunnhild. Kyle forlater plassen og går til nærmeste 7/11.
I køen der blir Kyle kjent med en fyr som heter Patrick.
Patrick tjener penger svart. 360 000 kroner i året. Neste år skal Patrick til London og studere, men i år arbeider Patrick hos pappa.
Idet vi skal til å gå på et nytt utested, blir Patrick dratt avgårde av en rimelig "sint" kjæreste.

Damn... alone

Kyle går ned mot sentrum, og etter 5 minutter befinner Kyle seg inne på Studentsamfundet Bislett.
4 kjekke damer holder Kyle med bekjentskap før eg snakka politikk med en nederlender i 1.5 timer.
(Hva er det med nederlendere i Norge og drive egne bedrifter egentlig? Her har vi virkelig gründere som har spiriten til å lage en fremtid for seg selv og sine medmennesker. Selvfølgelig var han enig i Norge hadde alt for mange reguleringer og det han klaget mest over var arbeidsgiveravgiften som han så på som en skikkelig styggedom for gründere)

Etter dette så tenkte jeg at jeg måtte komme meg hjem. Jeg visste at det meste av busser og t-baner hadde sluttet å gå for 3 timer siden, men noe måtte det da være.
Så jeg klarte å tumle meg ned til Nationalteateret hvor jeg IGJEN havna i en diskusjon med en vakker ung dame. Midt i sentrum av norsk politikk, ingen partitilhørighet. Greit avbrekk.

Men ettersom klokka hadde blitt 04.30 så var det seriøst på tide å komme seg hjem.
Lykken ble to glade Karmøyjenter som skulle i samme retning, og vi tok taxi hjem sammen. Hvor jeg i taxien ble klar over at disse to var mer enn bare gode venninner.
(yes, a lovely show)

5 kommentarer:

kusokk sa...

Faen Kyle! At du ikke ringer og forteller meg slike ting!!! du burde seriøst skaffe seg sånn videomobil, for den kvelden der, den kunne jeg tenkt meg å vært med å sett ja! lol!

Anonym sa...

Vørnad!

Karia har heilt rett! Du må skaffe deg videomobil! Trur vi bør kveikje ein innsamlingsaksjon!


I vyrdsemd,
Oddvar

Lars Joten Tangen sa...

Haha xD Tard ass. Så det ble ikke noe på deg den kvelden? Tok du ikke med Gunnhild hjem ?
Hehe..

kusokk sa...

Skuffet, Oddvar, skikkelig skuffet... Du bør da vel klare å stave nsvnet mitt rett da...
Og jeg tror vi alle bør være glade for at Gunnhild ikke ble med hjem... Ikke det, tror det kunne hatt stor underholdnigsverdi, but then again, vi hadde ikke hatt mulighet tul å få det med oss, siden Kyle ikke har overvåkning på rommet sitt... Stor vi må starte et spleiselag eller noe...

Kyle sa...

Innsamlingsaksjoner til min inntekt er selvfølgelig akseptert