tirsdag 8. april 2008

Nå våkner patrioten...


Det er ikke alltid jeg er tilhenger av riket, staten, grenser osv. osv. men i år som i fjor komer debatten om utenlandske flagg i 17.maitoget opp, og patrioten i meg våkner.

17.mai er Norges nasjonaldag.
Dagen der vi alle tar på oss findrakten, og går ut for å feire nasjonen sammen med ALLE andre. Og på denne dagen vaier det Norske flagget på alle offentlige bygninger, og små norske flagg er å se i alle norske barnehender.

Denne ene dagen feirer vi Norge.

Hvorfor er det da slik at en skal forandre på en dag som er... perfect..
Dagen hvor alle er glade, og ingen uenighet er å finne, for alle feirer det samme. Vi feirer Norge og veiver med det Norske flagget og spiser pølse og det er konkurranser for barn hvor de vinner premier.
Alle har det så morsomt

7 kommentarer:

Marius Ramsland sa...

Jeg liker ikke og feirer ikke 17. mai. Nettopp fordi det er en så nasjonalistisk markering. Jeg føler meg eksludert fra din påstand :(

Anonym sa...

Betyr dette at vi kan kalle deg en NorgesPatriot?

Kyle sa...

Hmm...
Helst ikke Norgespatriot..

En norsk patriot kanskje

Asbjørn sa...

Helt enig!

Anders Bibow sa...

då syntes eg at du; marius e e jævla hippi!
det e en direkte skam at du ikkje feirer 17. mai. det e den eneste dagen i året kor nordmennl, kan vise frem, og være stolt over kulturen vår!
resten av året blir landet vårt voldtatt av fremmede, og sterke trosamfunn.
men ikkje på 17. mai.
det e vår dag!!

Anders Bibow sa...

då syntes eg at du; marius e e jævla hippi!
det e en direkte skam at du ikkje feirer 17. mai. det e den eneste dagen i året kor nordmennl, kan vise frem, og være stolt over kulturen vår!
resten av året blir landet vårt voldtatt av fremmede, og sterke trosamfunn.
men ikkje på 17. mai.
det e vår dag!!

I Have A Dream sa...

Jeg må si at jeg er sjokkert over forslaget om fritt valg av flagg på 17 mai. Alle andre dager i året kan de gjerne flagge med sine egne flagg, de kan gjerne gå med sine pakistanske flagg veivende i hånden og spise is, men 17 mai det er NORGES FRIGJØRINGSDAG. Vi må være mer stolte av landet vårt, vi må være stolte over det forfedrende våre ofret for at vi skulle bli en fri og selvstendig nasjon. 17MAI ER EN HISTORISK DAG, EN NORSK DAG! De kan gjerne være med å feire med oss, men da skal de feire Norge. Da skal de ta del i feiringen av en fantastisk norsk tradisjon som våre nye landsmenn. Jeg føler at Norge er i ferd med å miste seg selv. Jeg føler at det nå skjer en motsatt integrering. Vi skal liksom gi slipp på det ekte norske for å møte innvandrerne mer åpent. Det er plutselig galt å være stolt av det norsk og frie. Vi tar imot folk som åpent på tv sier at norske kvinner er horer, at det norske folk ikke eier ære. Jeg hørte en kriminell mann av utenlandsk opprinnelse si på TV at han var stolt over at drapene innad i innvandrerfamiliene ble kalt æresdrap, for det var et tegn på at de hadde ære. I Norge derimot ble det kalt familietragedie.
Jeg er ikke rasistisk av meg. Jeg ser ikke på hudfargen, tenker ikke på hvor du kommer fra,- SÅ LENGE DU VISER DET NORSKE FOLK OG DEN NORSKE NASJON, SOM FRIVILLIG HAR TATT IMOT DEG, RESPEKT.!!
Jeg jobber med noen fantastiske mennesker fra Thailand, Tyrkia, Pakistan osv som har lært seg språket, som er med å gjør en innsats for landet, som har respekt for oss nordmenn og for våres kulturarv., og som er villig til å adoptere litt av den norske kulturen samtidig som de beholder sin egen.De er hjertelig velkommen. Men til alle de kvinnehatende, frihetshatende og de som er respektløse ovenfor Norge som land og ovefor det norske folk,- DRA HJEM!!
Dere vil tydeligvis ikke ha oss her, men vi vil ikke ha dere heller. DRA HJEM!! Til dere andre som er villig til å integreres, som respekter oss nordmenn og vår kultur, som vil være med å bidra,- DERE ER HJERTELIG VELKOMMEN!!!!! MEN LA OSS FÅ VÆRE NORSKE!!!!