torsdag 24. januar 2008

Ein, Zwei, Drei...

Formann i Troms SU, Simon Skau er dømt til til å betale bot på 6000 kroner, og 2000 kroner i saksomkostninger for å ha slengt nazistiske bemerkelser til politiet.

Sosialistformannnen mente politiet var sammenlignbart med naziTyskland pga. Obiora-hendelsen. Ærlig talt, det er ingen som ikke har forstått og tatt inn over seg at Obiora-tilfellet var trist, men å sammenligne det norske politiet som gjør en fantastisk innsats med sterkt begrensede midler fra regjeringen.

Men nå begynner lokallag og fylkeslag i SU å arrangere årsmøter, så får vi se om Skau blir gjenvalgt. Det blir en god lakmus-test for om SU i Troms er en organisasjon for bråkmakere som ikke setter pris på den beskyttelsen politiet gir dem

3 kommentarer:

Eirik Sakariassen sa...

Det skal sies at vedkommende hadde drukket 10-11 shots med sprit, og bare slik at alle har det helt klart for seg; dette er ikke representativt for SUs syn på politiet.

Og uten at jeg har noe informasjon om årsmøtene i Nord-Fylkene, så kan det være at han er nyvalgt leder. Men det har jeg ikke grunnlag for å si.

Folk gjør dumme ting i beruset tilstand, og det burde særlig du Kyle, som er fra et parti som FrP vite. Det er mange av deres representanter som har gjort langt verre ting i fylla, men jeg ville aldri brukt slike ting mot dere. Enkeltpersoners handlinger (som privatpersoner) bør ikke sees i sammenheng med organisasjon/parti. Selvfølgelig med mindre det gjelder en nazistisk/rasistisk organisasjon/bevegelse. I seg selv er det et lovbrudd.

Jeg trodde du hadde mer verdighet, og at du kunne finne langt "verre" ting med SU, enn akkurat dette. Angrip politikken vår, ikke våre medlemmer.

Kyle sa...

Derfor velger jeg å si at dersom fylkeslaget velger ham igjen, så er det et tegn på at hans handlinger ikke blir sett så veldig "ned" på.

Simon Skau sa...

Hei, har nettopp startet å nøste opp i løse tråder rund saken med å kale politiet nazi eller hva jeg skal ha gjort.

Først og fremst er de viktig å presisere jeg ble dømt uten beviser der politietmennene og kvinnen som vitnet i rettssaken fortalte en historie, og de sivile vitnene fortalte en helt anen historie, som blant inkluderte dem omstridte politivolden. Som blant annet inkluderte spark mot hode.

Andre ting i forklaringene til vitnene og meg selv er at jeg forklarte (samme som de sivile vitnene) at jeg ikke ropte etter politiet, men etter en venn som sto noen meter fra meg. Denne vennen hadde lånt en jakke av meg der det sto POLIZEI på. (en slik en: http://www.xl-import.com/showproduct.asp?product=5799)
Denne vennen fikk på grunn av det også mange politi regler mot seg. blant annet "Ein, Zwei Drei..."

Videre så mener eg fast bestemt så lange at politi menn kan kalle en man "neger" eller "svarte faen". Kan og burde alle reagere på dette som bare faen! For det er langt fra "greit og si". Politiets fellesforbunds landsmøte gjenvalgte Arne Johannesen som leder av politiets fagforening. Dette synes jeg er veldig mye verre. Johannesen har alt for mange tvilsomme uttalelser om alt for mange tvilsomme saker (blant annet Trond Volden saken).

Videre noe jeg ser fra både venstre og høyre siden i norsk politikk er ar debatten etter denne saken er utrolig, utrolig latterlig og at den ligger på et forferdelig laft nivå. Argumenter som at FrP politikere har gjort verre ting i fylla, eller lignende er bare latterlig (de er faktisk så gøy at jeg med flere flir høyt av flere varianter av den). FrP har absolutt ikke noe med hva jeg har gjort og mener i denne saken. Hvis man holder med den ene siden for det andre siden er verre bør man holde seg utenfor partipolitikken. Det blir litt som pappaen min er sterkere en din.

Det verste med saken er at så utrolig mang trur på hva som står i VG. Heilt utrolig. Viste at mange leser VG men trudde der var for å finne ut hva VG meiner om kjolen din en eller annen kongelig fra gud veit kor. Ikke for å finne none faktagrunnlag for å snakke (eller skrive) dritt om andre mennesker.

Og kyle, har du tilbakemeldinger på dette vær velkommen til å sende meg det på e-post: simon@uwhosting.com.

Og er fortsatt fylkesleder i Troms SU. Aldri vært formann.