fredag 7. desember 2007

Gull og Frihet er startet

Så er Gull og Frihet startet...
Den liberalistiske markedsbloggen til Kyle.


Kommer nok til å skrive litt om politiske emner som opptar meg, og særlig det som går på frihet... Både økonomisk, og sosial frihet.
Navnet "Gull og Frihet" kommer av at jeg er blitt inspirert. Akkurat nå så foregår debattene frem mot primærvalgene av presidentkandidater i USA, og jeg har funnet min favoritt. En kandidat som burde tale til alle som elsker personlig frihet, rettigheter, og økonomisk vekst, kongressmannen
Ron Paul.

Ron Paul bygger sin politikk på den amerikanske grunnloven og ønsker den mest minimalistiske staten du kunne tenke deg. Statens oppgaver skal ikke gå utover det som er nedlagt i grunnloven, og det er heldigvis ikke mange flere større oppgaver enn rettsvesen og å holde en hær som kan FORSVARE landet.

Ron Paul vil også fjerne hele inntektsskatten, fjerne "The patriot act" som har tatt bort store deler av frihetene og rettighetene til det amerikanske folk, og ikke minst vil Ron Paul snu hele utenrikspolitikken på hodet.

Jeg kommer til å gå mye dypere inn på Ron Paul og hans ideér, ikke minst hans idé om pengepolitikk som har gitt navn til denne bloggen, nemlig "gullstandarden".

men for nå så er det bare å takke Eirik for at han sparka meg igang, og så får dere høre mer libernyheter senere

Ingen kommentarer: